Muktar

Vandaag in twee vandaag,
Muktar van 10 die, na de dood van beide ouders,
actief deelnemer is aan de oorlog in zijn land.
Een klein jongetje met een veel te groot wapen.
Met als grootste wens, volgens hemzelf en zijn vriendje, naar school te kunnen.
Wat moet zo’n manneke ooit nog op een school vraag ik me vertwijfeld af…..
Wat leer je een kind dat al veel te veel geleerd heeft van zaken die een kind niet zou moeten leren.

Ik hoef het me niet af te vragen, want de documentairemaker sluit af met de opmerking, dat Muktar 4 dagen na de opnamen is overleden….
…..doodgeschoten na een ruzie met zijn vriendje.

Ik heb geen woorden meer.

13 thoughts on “Muktar

  1. Misschien dat Humor een manier is om er mee om te gaan. Machteloosheid en Woede helpt in ieder geval niets.

    Twee jongetjes spelen met geweren op straat. De een roept: ‘Jij moet dood, Muktar!’ en schiet. Muktar valt bloedend neer. ‘Mijn overbuurman roept boos: ‘Hee, moet dat nu weer bij op de stoep?’

    Het alternatief valt ook niet mee.

    Like

  2. Oww. Ik ook niet.
    Ik hou mijn hart ook vast wat er met het geld gaat gebeuren dat wij daar naartoe sturen. Ik hoop dat regeringen van eerdere fiasco’s hebben geleerd …

    Like

  3. Pauline,

    Je hebt wel grappige opmerkingen en een grote bek op andere logs, maar zit hier een partijtje zielig te doen. Ik vind je een hypocriete kut van de eerste orde, ik kots van de items die je hier aandraagt, beetje zielig in een rokersstoel zitten, kots kots kots, ga je zelf toch ophangen smerige kut!

    Like

  4. @Jel: Ik kan wel 100 redenen bedenken waarom mensen dit soort reacties geven. Geen daarvan heeft werkelijk iets met mij van doen, ik vind het wel best, hooguit vermakelijk…en wat had ik eraan gehad als het niet anoniem was geweest? πŸ˜‰ Ook die anonimiteit zal zo wel z’n redenen hebben. 8)

    Like

Plaats een reactie